Teleurstellingen met eerdere kandidaten? Bureaus die hun reputatie niet waarmaken? Zelf onvoldoende tijd of expertise? Redenen genoeg om de werving en selectie van uw kader toe te vertrouwen aan BAPAS arbeidspsychologen.
Weinig vakgebieden zien wij vanuit BAPAS explosiever groeien dan Human Resources. Ooit domein van PZ-medewerkers en Personeelsmanagers, omvat HR vandaag een breed spectrum functies en specialismen, van operationeel tot beleidsmatig en strategisch. Binnen BAPAS organiseren wij daarom onze HR-diensten in twee disciplines: HR Consultancy en HR Recruitment. Beide voeden en vullen elkaar aan met kennis, inspiratie, adviezen en praktische ondersteuning.
Als arbeidspsychologen hebben wij een bijzondere positie in recruitment-land. Waar de meeste bureaus kiezen voor snelheid en volume, stellen wij kwaliteit voorop. Kwaliteit door het hele proces, maar vooral in een gedegen selectie. Dat kost meer inspanning en soms meer tijd, maar alleen dan is het mogelijk uit alle kandidaten de 1 of 2 topkandidaten te selecteren. Waarvan we weten dat de klant er blij van wordt. En wijzelf mogen vertrouwen een half jaar later onze factuur te kunnen versturen.
Welke aspecten onderscheiden BAPAS vanuit kwaliteitsperspectief?
Kennis van de HR-branche en haar ontwikkelingen stelt BAPAS in staat om beter dan het gemiddelde bureau de specifieke eisen & wensen van de klant te vertalen naar het juiste zoekprofiel. Opdrachtgevers zijn altijd blij met de trefzekerheid van onze consutants. Maar ook met het tempo en de slagvaardigheid die daarvan het gevolg zijn. Van HR-medewerker in een productiebedrijf tot HR-directeur bij een personeel-intensieve organisatie: BAPAS zoekt, vindt en levert.
Hoe ziet onze werving en selectie procedure eruit?
De ideale kandidaat moet op alle onderdelen geschikt zijn. Zeker bij een managementrol die complex is, uitdagend en met afbreukrisico. Maar ook moet men naadloos aansluiten bij de organisatie, haar cultuur, ambities, stijl van management en maatschappelijk handelen. Om effectief te kunnen werven en selecteren, zorgen wij voor elke functie deze en vele andere aspecten even goed te kennen als de opdrachtgever zelf. Zodat wij al tijdens de inventarisatie kunnen sparren en adviseren.
Hoe groter de pool van potentiële kandidaten, des te groter de kans op toppers. Nooit stellen we ons tevreden met één of twee acceptabele kandidaten vanuit eerste zoekactie. Via simultane inzet van pull & push instrumenten genereren we allereerst een maximaal aantal potentieel geschikte kandidaten.
Onze headhunting steunt op actieve executive search en benadering via o.a.:
De basis van elke campagne ligt in online job marketing:
Hoe belangrijk ook kwantiteit in het voortraject, uiteindelijk draait het om de kwaliteit van de selectie. Om het beoordelen van competenties en het herkennen van talent. Om analyse van sterkten en zwakten en inschatten van afbreukrisico. Als arbeidspsychologisch bureau leveren wij hier kritische meerwaarde: psychologisch onderzoek en competentiegerichte beoordeling zijn voor ons vanzelfsprekend inclusief.
Tot slot: